fredag 27 april 2012

Crocs Eller Solomon Synapse?

Gick runt i skobutiker för att hitta mina nya gå-skor. Har planerat för Fotrally 2013 och måste lära mig att promenera. I löpskorna behövs inte mycket dämpning. Jag har växlat till mellanfots-landning men i gång landar jag förstås på hälarna.
Vill helst prova Hoka Stinson men de finns inte i Sverige. Efter mejl till de stora butikerna förstår jag att "kundsegmentet är extremt smalt". Nåja, jag är van att vilja ha det andra inte vill ha och strunta i det andra längtar efter. Kanske ber jag svägerskan i Alaska att skicka ett par Hoka.
Jag testar Solomon Synapse.
Trånga.
Jag testar Asics Whatever.
För trånga.
Nike ...nånting.
För trånga.
Efter att ha gått i mina Sanuk Vagabond i ett år är jag oväntat känslig för trånga skor. Högen med dyra "walking"-skor växer. Det expediten kallar vida skor med anatomisk läst kallar jag trånga skor. Alla är gjorda för fötter med stortån i mitten.
Så ser jag hyllan med Foppatofflor, alltså Crocs. Tänker på Peter Lemke och Hornstull-Järna.
Jag tar på dessa Husvangs-tofflor i mjukplast och blundar.
Känns bra.
De väger ingenting.
Det skaver inte någonstans.
Foten får vara precis som den är.
Jag slår till.
Första maj tar jag en provtur. Detta är ju minimalism på riktigt. 350 spänn för nya dojjor.
Jag kommer snart med en recension. Vi får se om det blir Flipp eller Flopp.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar