onsdag 6 februari 2013

Hjärngympa inför kraftprov

Inför Espoo-äventyret ökar jag nu dosen meditation. Satsar på minst 30min/dag. En mycket viktig del av meditation är den avsikt man har med träningen. Att på förhand klargöra varför man sitter och vad man önskar uppnå med just denna stund.
För tillfället är min intention att bygga mental råstyrka genom rena koncentrationsövningar. Att kunna styra sin uppmärksamhet är oerhört värdefullt på många sätt. Vad man sedan väljer att rikta den mot är en annan sak. Ungefär som att träna löpning. Att kunna springa väldigt långt är en god förmåga. Vart du springer är något annat.
Att öva koncentration genom meditation leder inte någonstans förrän du använder den till något.
I Espoo tänker jag använda den för att placera mig i ett läge av rörelse framåt. Som jag förstått av de som sprungit 24tim förut är fokus på obeveklig rörelse framåt helt avgörande. Kan man hålla detta i tanken genom smärta, leda, ätande och skitande, ja då kommer resultatet bli gott.
Alltså sitter jag på kudden och räknar andetag.
Att jag mår bra och blir glad av det ärligt nu bara en skön bonus.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar