torsdag 1 augusti 2013

50 löppass på 100 dagar - de första 10

Jag gick med i en Facebook-grupp som heter 50 Löppass på 100 Dagar och här kommer en kort sammanfattning av mina första 10 pass.

Först ska vi notera att bokföring inte är min starkaste sida. Från och till har jag startat en träningsdagbok men den blir aldrig mer än just en bok om en dags träning. I och för sig borde det heta "träningsårsbok" om man jobbar mer långsiktigt, men ...

Jag vet inte hur långt/länge jag sprungit under de 10 första passen och jag ids inte scrolla runt efter mina 10 rapporter. Men jag vet att de är mycket mer än min vanliga veckodos. I gruppen ser det ut som om jag allt som oftast gnetar ihop 15-30km om dagen bara genom att transportlöpa, men det är lite unikt. Just denna vecka är jag utan bil och ensam hemma. Det bidrar en hel del. Att gå med i FB-gruppen gör sitt till. Har man lovat så har man, och att springa tillsammans - om än på olika håll - är faktiskt lite inspirerande.

Tack vare det har jag gissningsvis dubblat den vanliga träningsmängden under denna vecka från ca 50km till uppemot 100km. Det bästa är att kroppen fixat det utan några som helst protester. Det har visat sig gå utmärkt att sticka hemifrån 05.00, springa 19km till jobbet, snöra på sig skorna 16.30 och göra 19km hem i duggregn. Det visste jag i och för sig redan, men jag har nog aldrig gjort det.
Idag blir det löpstopp till förmån för cykelpendling. I morgon loggar jag några friska kilometer och på söndag väntar Stockholm Ultra 100km.

En bra vecka.

Igen.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar