onsdag 21 mars 2012

Hopparknä

Eftersom jag börjat lufsa lite igen så blev det intressant med knäet. Alla har ju knän, men löpare har liksom Knän och "knän" och knä-helvete. De är väldigt bra och ganska pjoskiga.
Mitt löjligaste knä sitter på höger sida. Det har gnällt sedan 20 år tillbaks. Mest över smärta i knäskålen efter löpning. Gissningsvis är det s.k. hopparknä och något som kan bero på att jag är svag helt enkelt. Det betyder att nu så måste jag bli stark, mest i höger lår under excentrisk fas.
Excentrisk låter bra tycker jag. Den fasen passar nog mig.
Knäböj 3x15/2ggr/dag i 2 veckor, se'n får vi se.
Mitt "löparknä" har jag talat tillrätta med:
NB Minimus Trail/Road
... och en del stretch/yoga.

Det var min post om "knä". Måttligt underhållande, men den ska väl finnas med på en löparblogg.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar