måndag 29 augusti 2011

Än slank han hit...

Tro inte att jag slutat springa. Jag har bara inte skrivit något om det, men det finns ändå. Springet alltså. Siktet är inställt på SUM 8/10 och träningen går bra tror jag. Det är ju så med mig att jag aldrig har varit någon statistiker eller revisor. Därför har jag mycket lite data att presentera för den som går igång på dylikt. Jag kan samannfatta sommarens upplägg såhär:
- spring när du känner för det
- spring när du har tid, kort vid kort om tid långt vid långt
- vila om det gör ful-ont
- bit ihop om det gör fin-ont
- fokusera på andning, hållning och lätta steg
Hur långt det blivit vet jag inte men gissningsviss mellan 2-6 mil i veckan. Knäet gör alltid ont efter en timme men det brukar släppa så fort jag stannar upp och dagen efter är det ömma väck. Jag springer allt längre i mina nya NB Minimus (har både Trail & Road) och det mina genom tiderna överlägset skönaste skor, särskilt Trail. De sitter som luftiga gummistrumpor...typ.
Att jag inte postat så mycket beror på tidsprioritering och kanske är det så att jag inte kommer göra så täta uppdateringar framöver. Vi får se hur det blir.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar